Kort om tjänsten
Svenco Papperssäckar AB söker en engagerad och nyfiken produktansvarig, en teknisk administratör, som tillsammans med produktion och ledning kommer att ansvara för företagets produkter, deras funktion, kvalitet och flöde.
Du kommer att få börja som vikarie en tid med att hantera inkommande order, ansvara för transportlogistik, fakturera, hålla dagliga kontakter med kunder och speditörer, hantera och betala leverantörsfakturor och sköta delar av den dagliga bokföringen. Därefter får du lära upp den egentliga vikarien och gå in i rollen som vi valt att kalla produktansvarig. Detta då vår personal för order och logistik har ansökt om föräldraledighet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning i Märsta/Arlandastad
Om verksamheten
Svenco Papperssäckar AB erbjuder avfallsmarknaden i Sverige, Skandinavien och delar av Europa papperssäckar och papperspåsar för insamling av olika sorters avfall. Vi säljer också in system anpassade för papperssäckar och matavfallspåsar av papper. Ett brett sortiment av produkter och en ständig produktutveckling tillsammans med hög kvalitet borgar för en säker framtid. Företagets motto är: Långsiktig överlevnad.
Svenco omsätter ca 75 miljoner och vi är idag 22 anställda. Vi bedriver verksamheten i egna produktionslokaler i Märsta/Arlandastad.
Svenco, etablerat 1921, är ett starkt familjeföretag med engagerad personal som har kvalitet, service och engagemang som ledstjärnor.
Du kommer att få ett intressant och ansvarsfullt arbete i ett företag som är inne i en expansiv fas med positiv utveckling.
Hälsovård, friskvårdsbidrag och god sammanhållning är självklara saker för Svenco.
Mer om tjänsten
Uppgifter i kontakterna med leverantörer, tillverkare
– Fortlöpande kontakter med teknisk personal för att vara uppdaterad
– Besöka huvudleverantörer i fabrik och eller på mässor
– Handlägga reklamationsfrågor
– Handlägga tekniska förfrågningar
– Samordna med inköpsansvarig om inköpsplanering
– Göra beställningar och avrop
– Ha övergripande ansvar för kvalitet och kontroll av inköpta råvaror
– Regelbundet göra marknadssonderingar efter nya alternativa leverantörer
Uppgifter i kontakterna med säljkår och kunder
– Teknisk support
– Medverka i vissa kundkontakter tillsammans med ansvarig
säljare/säljledning
– Vara säljorganisationen och kunder behjälplig med teknisk information.
– Hantera reklamationer
Produktuppgifter
– Tillsammans med produktionen, planera produktion på maskinerna.
– Följa upp produktionsresultat
– Löpande säkerställa att produkternas kvalitet håller rätt nivå
Övriga uppgifter
– Utarbeta tekniska dokument
– Handlägga uppläggning av nya produkter enligt gällande kvalitetssystem
– Följa produktens säljutveckling och lönsamhet
– Ha god kännedom om företagets leveransrutiner och vara backup i
orderhanteringen
– Följa bestämmelser och villkor förknippade med erforderliga godkännanden
– Handlägga kontakter med myndigheter
– Hjälpa till med order och logistik
Din profil
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, men självklart har du erfarenhet och kopplingar till ovan nämnda arbetsuppgifter på något vis. Vidare tror vi att det är viktigt att du är nyfiken, initiativrik och har vilja och driv att utvecklas i dina arbetsuppgifter.
Vi tror det är viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift.
Du bör ha goda datakunskaper och är en van användare av olika program och
affärssystem.
Utbildning
Vi tror att du har en teknisk eller ekonomisk bakgrund. Det kan vara på gymnasienivå eller kanske högre. Har du arbetat med liknande uppgifter så väger det tungt, men det kan också vara så att du känner att detta arbete passar just dig även om viss utbildning eller erfarenhet saknas.
Ansökan
Tycker du att detta verkar intressant?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så sök tjänsten redan idag via mail, jobb@svenco.se.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta antingen
Jan Persson, jan@svenco.se (08-59440562) eller
Christer Hansson, christer@svenco.se (08-59440567).
Vi ser fram mot din ansökan!